[Toulibre] [Linux-31] DEBIAN10/KDE/KeePass : 'system-wide hot keys'

NL toulibre.org at faiscommechezmoi.org
Mer 11 Nov 18:56:05 CET 2020

J'ai retrouvé la source officielle :
https://keepass.info/help/v2/setup.html#mono
"Global Auto-Type:
In order to use global auto-type, you need to create an appropriate
system-wide hot key. This only needs to be done manually once. KeePass
performs global auto-type when it's invoked with the --auto-type command
line option.

Some examples how to create a system-wide hot key for global auto-type,
for different operating systems:

     KDE. On Linux systems with KDE, the hot key can be created in
Computer → System Settings → Shortcuts and Gestures: in this dialog, go
Edit → New → Global Shortcut → Command/URL, specify the shortcut on the
Trigger tab and enter
     mono /YourPathToKeePass/KeePass.exe --auto-type
     into the Command/URL field on the Action tab. "

J'étais donc partis sur les raccourcis globaux.
En réalité, en utilisant un raccourci personnalisé, il est finalement
possible de pointer vers le binaire keepass2 et de modifier la ligne de
commande afin de lui ajouter l'option --auto-type et d'y associer une
combinaison de touche.

Cela fonctionne maintenant bien !